zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

سنگ عقیق ، نگین خوش رنگ زیورآلات شما!

سنگ عقیق به عنوان یکی از اصلی ترین جواهراتی که در صنعت زیورآلات به خصوص زیورآلات نقره کاربرد فراوانی دارد، شناخته می‌شود. شناخت درست این نگین به استفاده درست از آن می‌انجامد.

خرید دستبند نقره , دستبند , نیم ست نقره , خرید نیم ست نقره , خرید ست نقره , سرویس نقره , گوشواره نقره


عقیق نامی است که به گروه متنوعی از سنگ‌های معدنی خانواده‌ی کوارتز اطلاق می‌گردد. سنگ عقیق ابتدا در سواحل و بستر رودخانه‌ای در جزیره‌ی سیسیل یافت شده است.

این سنگ معمولاً دارای لایه‌ها و رگه‌هایی است که برخی از آن‌ها تصویر چشم را تداعی می‌کنند. بعضی از آن‌ها هم رنگارنگ بوده و حاوی فسیل هستند. برخی از انواع عقیق نیز بی‌رنگ بوده و تنها دوایر متحد المرکزی در خود دارند که مانند رنگین کمان هستند.

عقیق از نظر تاریخی در صنایع دستی مردمی که در دوران نوسنگی می‌زیسته‌اند کشف شده است. این صنایع دستی به عنوان طلسم شفا بخش مورد استفاده قرار گرفته و جنبه‌ی درمانی و تزئینی داشته‌اند.

آوازه‌ی مصارف درمانی سنگ عقیق مرزهای یونان باستان و تمدن مصر کهن را درنوردید و به آفریقا، خاور میانه و روسیه رسید.

کشور آلمان بین قرن‌های ۱۵ تا ۱۹ میلادی مرکز تراش و پرداخت سنگ جهان بود. سنگ عقیق در آن سال‌ها آوازه‌ی خوشی در این کشور پیدا کرد و تا امروز هم این آوازه را برای خود حفظ کرده است.

عقیق نسبت به باقی سنگ‌ها دارای تراکم و انسجام کم‌تری است و با امواجی که فرکانس پائین‌تری دارند به لرزه در می‌آید. اما اعتقاد بر این است که از نظر متافیزیکی تاثیرات تثبیت کننده و تقویت کننده‌ی بالایی دارد. این سنگ بسیار زیبا و مستحکم است. سنگ عقیق در زمینه‌ی متعادل کردن احساسات، انرژی فیزیکی و ذهنی، و هماهنگ کردن عناصر وجودی عملکرد بسیار خوبی دارد.

[caption id="attachment_2662" align="aligncenter" width="800"]رنگ سنگ عقیق رنگ نگین عقیق[/caption]


[button width="full" color="red" link="https://www.noozdah.com/product-category/jewelry/silver/?orderby=date&instock=1" size="big" align="center" font_weight="bold" radius="10"]خرید زیورآلات نقره[/button]


انواع عقیق:

این سنگ دارای دنیای متنوع و رنگارنگی است. صدها یا بهتر بگویم هزاران نوع سنگ عقیق در جهان وجود دارد. این سنگ‌ها با گوناگونی رنگ و طرح خود شگفتی و جادو را به دنیا عرضه می‌کنند.

سنگ عقیق رنگ و طرح متنوع خود را مدیون ترکیبات مختلف کانی‌ها و لایه‌هایی است که به صورت کاملاً تصادفی به وجود آمده‌اند.

برخی از انواع این سنگ به رنگ سبز بوده و بیش‌تر از هندوستان به دست می‌آیند. بعضی دیگر ساختاری نیمه شفاف دارند که نوعی تصاویر درخت مانند هم در آن‌ها دیده می‌شود. برخی دیگر دارای دوایر متحدالمرکزی هستند که مرکز آن‌ها تیره است. بعضی از انواع عقیق‌ها دارای لایه‌های موازی هستند. و....

[caption id="attachment_2663" align="aligncenter" width="800"]خرید زیورآلات نقره زیورآلات نقره[/caption]

همان طور که قبلاً نیز ذکر شد این سنگ دارای رنگ‌ها و طرح‌های بسیار گوناگونی است. برخی اعتقاد دارند که به همراه داشتن این سنگ علاوه بر ایجاد هماهنگی و تعادل در جسم وجان، علامت و نشان خردمندی و استحکام روح و روان است. این سنگ دارای خاصیت محافظت شخص در برابر انرژی منفی نیز هست. همچنین، استفاده از آن برای زنانی که به تازگی مادر شده‌اند بسیار مؤثر است. این مادران تازه‌کار معمولاً پس از زایمان دچار افسردگی می‌شوند اما به کار بردن این سنگ به آنان کمک می‌کند تا با این احساس مبارزه نمایند. تصور بر این است که به همراه داشتن این سنگ به کودکان نوپا کمک می‌کند که هر چه سریع‌تر راه رفتن را بیاموزند، زمین نخورند و زودتر بزرگ شوند. علاوه بر این‌ها سنگ عقیق را به نشانه‌ی باروری به نوعروسان نیز هدیه می‌دهند. عقیق مسافرین را نیز از بلایای راه در امان می‌دارد.

با توجه به آن چه ذکر شد و با اتکا به باور عمومی، سنگ عقیق سنگی محافظ است که به همراه داشتن آن برای هر فردی و در هر سنی خوب و مناسب است.

خرید اینترنتی نقره در فروشگاه اینترنتی نوزده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.