zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

چه‌گونه می بایست از جواهرات و زیورآلات نقره و طلا جواهرات خود را نگه داری و منزه کنیم؟


با زیور آلات آشپزی نکـنیـد زیـرا گـرمای شـدید و روغــن موجب صدمه زدن به نگین جواهرآلات می‌گردد . 

_ همواره پس از آرایش و یا این که بو زدن جواهر آلات خویش را به بدن کنید . 

_ فلزات قیمتی را فقط با یک پارچه ویژه پرداخت و یا پارچه نمدی منزه کنـیـد زیـرا حوله و یـا پارچه به حافظه آن کـه گـرد و غبـار را در خــود دارنـد باعث خراش برداشتن جواهر آلات میگردند . 

چه طور 
می بایست از جواهرات و زیورآلات نقره و طلا جواهرات خویش را نگه داری و منزه کنیم؟ _ جواهر آلات را از ضربه، مواد شیمیایی، نور و روشنایی خورشید و گرمای شدید مراقبت فرمائید . 
_ در استخر و یا شستشوی ظروف و یا لباسها جواهر آلات خود را در بیاوریـد زیـرا کـلـر سبب تغییر رنگ و یا این که شل شدن نگین ها می‌گردد . 

_ جواهر آلات را بمنظور خودداری از خراشیده شدن بطور مجزا حفظ فرمایید . 

_نگهداری نقره در یک کیسه در بسته کدر شدن آن را بتعویق می انــدازد . البته هیچگاه مروارید را درون کیسه پلاستیکی قرار ندهید . 

_ شایسته ترین راه تمیز کردن جواهر آلات به کارگیری از آب و صابون اندک بهمراه یـک مـسـواک قابل انعطاف می باشد . مقداری مایع ظرفشویی در آب بریزید و روی اجاق گرم نمایید و وسایل طلایی را درون آب قرار دهید و با مسواک برس بزنید و بعد با آب داغ بشویید و خشک فرمائید و با پارچه جیر جلا دهید . 

_هنگام حمام تصاحب کردن و یا این که شتستشوی دست هـا، جـواهر آلات خـود را در بیاورید چون صابون منجر تولید لایه نازک روی جواهر آلات می‌گردد . 

_ پودر صابون را درون آب داغ بریزید و یک سری قطره آمونیاک به آن اضافه نمائید و برس نرم لطیفی به آن بزنید و آن را با آب نیم گرم خوب بشویید و خشک فرمایید و آن‌گاه در الکل فرو برید و بشویید تا هیچ چرکی باقی نماند . 

_ پاره ای خمیر دندان را به یار یک مسواک روی جواهرات مالش دهید و آن‌گاه طلاها را کاملأ شسته و کم آب کنید . 

_ با پاره ای آبلیمو و یه خرده مایع ظرفشویی طلاهای خویش را جلا دهید . 

_طلاها 
را در الکل ۹۰ رتبه بخیسانید و دوران دو تا سه ساعت رها نمایید با پارچه پشمی آن را کم آب و براق کنید 
منزه 
کردن نقره : 
در‌حالتی که انگشتر نقره شما به هر استدلال مثلأ مجاورت با مایع سفید کننده (وایتکس) سیاه شد غمگین نباشید . . . 
آن را مدتی باطن آب نمک غلیظ بیندازید آنگاه یکسری دقیقه آن را روی فرش که پرزدار است سفت بکشید می بینید که مانند اولیه سپید می شود . در شرایطی‌که گردن آویز یا این که انگشتر نقره ای شما کدر شده می‌باشد بایستی آن‌ها را مدتی در آب لیمو بگذارید و بعد با آب گرم بشویید و بعد از آن با یک تکه پارچه جیر آن ها را جلا دهید . 
راه و روش دیگر برای منزه کردن نقره جات این هست که یک ظرف به حجمی که بتوان نقره ها را درون آن قرار بخشید تهیه و تنظیم نمائید و کمی سرکه در آن بریزید روی شعله گاز تا بجوشد و سپس آب بکشید و خشک فرمائید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.