zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

مراقبت از نقره

خرید اینترنتی نقره



نقره در هوای منزه تیره نمیشود پس هنگامی که نقره سیاه می گردد نشان آنست که در هوا پاره ای گوگرد ( ( سولفور ) ) موجود است . 


برای نظافت کردن نقره جات از طریق های مختلفی استفاده میگردد . انجام بعضی از آن ها بی آلایش بوده البته در عین هم اکنون بر روی جواهرات تاثیر منفی میگذارد , انجام بعضا دیگر هم به دستگاه ها و امکانات خاصی نیاز دارااست . 


سازه به درخواست مشتریان با شخصیت , ۵ روش معمولی و کاربردی در خانه را برای پاک کردن نقره جات ابلاغ میکنیم . 


۱ - استفاده از پارچه نخی 

یکدست نخی منزه را گزینش نموده و آن را بر روی اشیای نقره بکشید . بعد از چندبار مالش متوجه تغییر و تحول رنگ و منزه شدن نقره جات خواهید شد . 


این بی آلایش ترین روش احتمال دارد و در اجرای آن صبر و نظم خاص موردنیاز است . 


۲ - ریکا : 

یک اسکاچ ظرفشویی قابل انعطاف ( فارغ از سیم ) را برداشته و یک سری قطره ریکا بر روی آن بریزید . آن‌گاه نقره را مقداری تر کرده و با اسکاچ آغشته به ریکا , روی آن دست بکشید . ( شبیه شستن ظرف و ظروف آشپزخانه! ) . 


بعداز چندین دقیقه نقره را بوسیله آب معمولی شستشو داده و آن را با یک دستمال معمولی کم آب کنید . 


۳ - خمیردندان : 

اذن دهید نقره در آب تر بخورد . پاره ای خمیردندان معمولی دربردارنده فلوراید را به تراز نقره بمالید . مالیدن خمیردندان را روی مرحله نقره تا جایی ادامه دهید که خمیر دندان بعداز مدتی به سیاهی متمایل شود . 

اذن دهید برای ۲ دقیقه خمیردندان روی مرحله نقره بماند . خمیردندان را با پاره ای آب از روی تراز نقره منزه نمایید . با یک دستمال لطیف نقره را کم آب نمائید و با مالش بیشتر کاری فرمایید که نقره برق بزند . در شرایطی که هنوز تراز نقره لکه دارااست و به درخشندگی واجب نرسیده است کل فرآیند را مجدد تکرار نمایید . 


۴ - جلاسنج فلزات : 

یک پماد جلاسنج تهیه و تنظیم نمایید . میزان خیلی یه خرده از آن را بر روی پارچه نخی قرار داده و نقره جات خویش را با این دستمال منزه نمائید . بعداز منزه شدن نقره , آن را با آب معمولی بشوئید و کم آب نمائید . 


این روش شایسته ترین سود را ارائه میدهد و در بخش اعظم موردها برای پاک کردن نقره جات از آن استفاده میشود . 


پماد جلاسنج را از ابزار فروشی های سراسر میهن با بها های دوچندان زیر میتوانید تهیه و تنظیم فرمائید . 


یک پماد جلاسنج معمولی برای روستا ها توشه استفاده کافی بوده و بازده زیاد بالایی داراست . 


نقره و خاصیت آن 

نقره و خاصیت آن 

۵ - سس کچاپ : 


کمی سس کچاپ را داخل یک ظرف کوچک بریزید . مرحله نقره را با سس کچاپ آغشته نمایید . در صورتی مرحله نقره دارنده برجستگی و فرورفتگی های کوچک و دقیق است , از یک مسواک کهن استفاده فرمایید . قطعه نقره را بشویید و کم آب نمایید . 


– در هر کدام از ۵روش بالا , بعد از اتمام فعالیت مطمئن گردید که نصیب نگین های جواهرات خویش را به صورت ظریف و بدون نقص با آب معمولی شستشو داده باشید . 


– در هنگام پاک کردن نقره جات , فشار متعددی به فعالیت وارد نکنید چراکه انجام آن به راحتی صورت می پذیرد . 


– تا حد قابلیت و امکان از مایعاتی نظیر سرکه / ورنیکا و امثال آن‌ها استفاده نکنید . چراکه این مایعات تاثیر منفی بر روی نقره و جواهرات به عمل رفته در آن میگذارد . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.