zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

راه و روش حفظ و منزه کردن جواهرات نقره


راه و روش 
حفظ و منزه کردن جواهرات نقره  نقره فلز مالامال کاربرد و درخشانی می باشد که برای ساخت جواهرات قشنگ گزینه مضاعف مناسبی است . متاسفانه شکنندگی و آسیب پذیری فلز نقره در مقایسه با بقیه فلزات پرکاربرد بخش اعظم بوده و به سرعت می تواند مبتلا تیرگی، لکه دار شدن و ساییدگی شود . همینطور به دلیل ظرافت بالای نقره، منزه کردن قطعات نقره می تواند فعالیت دشواری به شمار رود . با این درحال حاضر برای منزه کردن جواهرات نقره خود نیاز به تخصص یگانه و یا استعمال از ابزارهای گران ارزش ندارید . برای آگاهی از رویکرد های پاک کردن جواهرات نقره به نکات زیر اعتنا نمائید . 

رویه 
شستشو با نمک 
راه و روش های مراقبت و تمیز کردن جواهرات نقرهمرحله 1: دو فنجان آب جوش را باطن کاسه ای بریزید . 
مقدار آب می بایست به قدری باشد که روی جواهرات را بپوشاند . این خط مش مانند تمیز کننده ملایمی کار می نماید که فارغ از زخم رساندن به جواهر نقره موجب رفع تیرگی آن می شود . در صورتی‌که جواهر شما تا حد پاره ای دچار تیرگی شده است، شستشوی آن با نمک می تواند این تیرگی را رفع سازد . 
در‌صورتی‌که قصد دارید به طور همزمان مقدار متعددی از جواهرات نقره را تمیز کنید، می توانید از مقدار آب بیشتری به کارگیری فرمایید . ولی برای تمیز کردن صرفا یک قطعه باید از آب کمتری به کارگیری نمائید . 
در‌حالتی که جواهرات نقره شما دارای سنگ جواهر است، اطمینان یابید که در صورت تماس با محلول آب نمک دچار زخم دیدگی نمی شود . می توانایی اظهار کرد که این محلول برای بیشتر سنگ ها مایع ملایمی محسوب می شود، اما در صورتیکه جواهرات نقره شما از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای سنگ جواهر گران قیمتی می باشد، بهتر می باشد محض احتیاط، تمیز کردن آن را به عهده فرد متخصص بسپارید . 

سطح 2: طولانی تر نمودن نمک و برگه آلومینیوم . 
یک قاشق غذاخوری نمک به آب جوش بیشتر کرده و آن را با قاشق هم زنید تا کاملا در آب حل شود . یک ورق ورقه آلومینیوم را درون آب بیندازید . ترکیب نمک و آلومینیوم موجب عکس العمل نشان دادن تیرگی جانور بر روی تراز جواهرات نقره شده و مرحله آن را منزه و درخشان می کند . 
کدر شدن رنگ جواهرات نقره وقتی صورت می دهد که تراز نقره با گوگرد (sulfur) ادغام شده و به سولفید نقره (silver sulfide) تبدیل می شود که سیاه رنگ میباشد . هنگامی که سولفید نقره در محلول نمک قرار گرفته و با آلومینیوم واکنش نشان می دهد، عکس العمل شیمیایی در میان مواد موجب می شود که سولفید نقره مجددا به خویش نقره تبدیل شود . این عکس العمل شیمیایی در آب گرم پرسرعت تر اتفاق می افتد . 
در رخ در دسترس نبودن نمک، می توانید از جوش شیرین استعمال فرمائید چرا که دارای خصوصیات نمک بوده و می تواند موجب به عبارتی عکس العمل شیمیایی شود . 

راه های نگهداری و تمیز کردن جواهرات نقرهمرحله 3: جواهرات نقره خویش را در محلول غوطه ور نمائید . 
به مقطع 5 دقیقه جواهرات نقره را داخل محلول قرار دهید تا مشخص شود که آیا تیرگی از آن رفع خواهد شد یا این که نیکی . وقتی که مشاهده کردید درخشش جواهرات نقره در اکنون بازگشت است، آن را از محلول خارج سازید . 
در فیس تیرگی بیش از حد جواهر، باید این سطح را دو یا یک سری توشه تکرار فرمایید . از گرم بودن بی نقص محلول اطمینان یابید چرا که برخورد شیمیایی در آب سرد آهسته خیس فیس می دهد . 

رویه های نگهداری و تمیز کردن جواهرات نقرهمرحله 4 : آبکشی جواهرات نقره می باشد . 
در آخری تراز و پس از شستشو جواهرات نقره، آن را باطن آب سرد در حالا جوش قرار دهید تا ذرات نمک موجود بر روی مرحله جواهرات نقره رفع شود . سپس آن را به آرامی و با به کار گیری از دستمال یا این که حوله قابل انعطاف خشک نمائید . اکنون جواهرات نقره بایستی به زیبایی روز اولیه خود گردیده باشد . در‌حالتی که هنوز ذرات تیرگی بر روی جواهر مشاهده می شود، مراحل فوق را تکرار فرمایید تا جواهرتان به طور بی نقص تمیز شود . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.