zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

خرید هدیۀ خاص برای خانم‌ها: سخته، ولی ممکنه!

خرید هدیۀ خاص برای خانم‌ها: سخته، ولی ممکنه!

خانم‌ها  به صورت غریزی، انسان‌هایی صبور و مقاوم بوده‌اند که در عین زیبایی و ظرافت، پایه‌های خانواده و روابط عاطفی را مستحکم نگه داشته و وظایف بسیار مهمی را بر عهده داشته‌اند. مهم‌تر این که اغلب این کارها در سکوت و به دور از جنجال‌های رایج دنیای مردان انجام می‌شده است. شاید به همین خاطر است که در تمام فرهنگ‌ها، زن و خصوصاً مادر از مقام و منزلت والایی برخوردار است. و باز هم شاید به همین خاطر است که زن را هسته‌ی اصلی و ستون خانه می‌دانند.

خودمانیم، ابراز عشق و محبت و قدر دانی از این آفریده های صبور و دوست داشتنی ضروری است. یکی از بهترین راه‌های اظهار علاقه نیز چیزی نیست مگر تهیه‌ی هدایایی خاص و با ارزش. برای خوشحال کردن همسر، مادر، خواهر یا فرزند دختر می‌توانید عشق و توجه خود را با هدیه‌ای همراه نموده و به آنان تقدیم نمائید.

خوشبختانه دایره انتخاب هدیه برای خانم ها بسیار گسترده است. از لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا زیور آلات متعدد و متنوع، پوشاک، کیف و کفش، لوازم جانبی زیبا، عطرو ادوکلن، و بسیاری محصولات دیگر می‌توانند نظر یک خانم را به خود جلب نمایند.

همان طور که می‌دانید، محصولات چرمی به دلیل زیبایی ذاتی چرم و دوام آن همواره مورد علاقه و توجه همگان هستند. تقریبا هیچ خانمی را نمی‌شناسم که بتواند در مقابل یک کیف چرم زیبا مقاومت کند.

بنابراین، کالاهای چرمی می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه دادن به یک خانم باشند. امروزه، محصولات چرمی دارای تنوع بسیار زیادی بوده و می‌توانید یک یا چند کالای چرمی را متناسب با سلیقه و بودجه‌ی خود تهیه کرده و به عنوان هدیه به عزیزان‌تان تقدیم کنید.مثلا یک کیف پول چرمی زیبا و بادوام می‌تواند سال‌ها همراه فرد مورد علاقه‌ی شما بوده و خاطره‌ی یک روز خوش را برای او زنده نماید.

از آن جا که خانم‌ها به زیورآلات نیز علاقه‌ی بسیار زیادی دارند، می‌توانید زیوری انتخاب کنید و به عنوان نماد عشق یا سپاس خود بر گردن یا دست او بیاویزید. نمادی از عشقی ماندگار به زنی که به نوعی زندگی شما را تحت تأثیر قرار داده و تا کنون به شکلی از شما حمایت کرده است.

از طرف دیگر، هدیه دادن عطر و لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی نیز کاری جذاب بوده و خانم‌ها را شاد می‌کند. اغلب خانم‌ها با وجود همه‌ی قدرت و توانایی که در تحمل مشکلات دارند، دارای احساساتی کودکانه هستند.

هدیه دادن عطری خوش که به سلیقه‌ی خود شما تهیه شده باشد، می‌تواند زن محبوب‌تان را دچار شادی زایدالوصفی نماید. گویی با این کار به او پیغام می‌دهید که این عطر را برای تو پسندیدم و خواستم هر لحظه در کنار تو باشم!

چقدر زیبا خواهد بود اگر هدایای خود را با چند شاخه گل همراه کرده و به زن مورد علاقه‌ی خود تقدیم نمائید. زنی که از فرد محبوبش هدایایی ارزشمند دریافت می‌کند دارای قدرتی دو چندان می‌گردد. این زن خواهد توانست پا به پای شما مسیر زندگی را طی کرده و مسائل و مشکلات دنیای پر دغدغه‌ی امروز را تاب آورد.

پیام‌ها و هدایای محبت آمیز تنها جنبه‌ی مادی ندارند. بلکه زمانی که شما وقت و بودجه‌ی خود را برای هدیه دادن به یک زن اختصاص می‌دهید، به او پیغام می‌دهید که فکر و جان شما همراه او است.

بگذارید مادر، همسر، دختر یا شریک عاطفی بداند که به او فکر می‌کنید و قدر مهربانی و حضور او را می‌دانید.

عشق خود را از یکدیگر دریغ نکنید! فرصت‌ها اندک هستند! محبت خود را با یک هدیه‌ی زیبا همراه کنید و آن را در دستان زن مورد علاقه‌ی خود قرار دهید و شاهد لبخند پر از شوق و نگاه سپاسگزار او باشید.

نیم ست نقره


فلز نقره را بشناسید و با خواص آن آشنا شوید

فلز نقره فلزی ارزشمند است که از زمان‌های قدیم و دوران باستان شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این فلز یکی از عناصر فلزی واسطه موجود در جدول تناوبی است که علامت اختصاری آن Ag بوده و عدد اتمی آن ۴۷ و جرم اتمی این عنصر ۱۰۷٫۸۶۸۲ است.

فلز نقره

نقره دارای درخشندگی استثنایی است! قدرت انعکاس نور این فلز بسیار بالا است. به همین دلیل هم از آن در ساخت آینه، تلسکوپ، میکروسکوپ، و سلول‌های خورشیدی استفاده می‌شود. نقره‌ی پرداخت شده، ۹۵ درصد شعاع‌های قابل رویت نور را بازتاب می‌دهد.

نقره جزو پنج فلز نخستینی بود که در عهد عتیق شناسایی شدند. حدود ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد، بشر آموخت که نقره را از سرب جدا کند. تعدادی اشیاء نقره‌ای پیدا شده‌اند که قدمت آن‌ها به ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد و گمان می‌شود که این فلز در حدود ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد کشف شده باشد.

نقره در طبیعت به صورت خالص هم وجود دارد. همچنین از آلیاژ نقره و طلا هم استفاده‌هایی می‌شود. به علاوه، فلز نقره به صورت ترکیباتی با مس، سرب، و روی هم دیده می‌شود.

نقره‌ی خالص نه تنها برای انسان سمی نیست، بلکه خاصیت میکروب کشی و ضد باکتریایی دارد. به بیان دیگر می‌توان آن را برای تزئین مواد غذایی هم مورد استفاده قرار داد. البته برخی نمک‌ها و ترکیبات نقره سمی هستند.

فلز نقره بهترین عنصر رسانای الکتریسیته است. درواقع این فلز به عنوان مقیاس و واحد رسانایی باقی فلزات به کار می‌رود. اگر برای رسانا بودن مقیاس ۱۰۰ را در نظر بگیریم، نقره کل ۱۰۰ امتیاز را به خود اختصاص می‌دهد. حال آن که مس ۹۷ امتیاز و طلا ۷۶ امتیاز را کسب می‌کنند. در یک کابل ۲۴۳۸ متری ۲۸٫۳ گرم نقره به کار می‌رود.

فراوان‌ترین شکل نقره، نقره‌ی استرلینگ است که دارای ۹۲٫۵ درصد نقره‌ی خالص بوده و باقی آن را فلزات دیگری از قبیل مس تشکیل می‌دهند.

نقره دارای تورق پذیری بسیار بالایی است. یعنی اگر مقدار ۶۵ میلی گرم از این فلز تحت فشار قرار بگیرد، سطحی ایجاد می‌کند که تا ۱۵۰ برابر نازک‌تر از یک ورق استیل عادی است.

این فلز بهترین رسانای گرما نیز هست. به همین دلیل در ساخت آینه‌های اتومبیل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از یخ زدن آن‌ها در زمستان جلوگیری نماید.

ترکیب نقره‌ی یونیزه شده برای بارور کردن ابرهای باران‌زا و جلوگیری از طوفان نیز به کار می‌رود.

در مصر باستان و قرون وسطی قیمت نقره بسیار بیش‌تر از طلا بود. اما امروزه میزان تقاضا برای این فلز کاهش یافته است. درضمن، منابع و معادن متعددی کشف شده‌اند که فراوانی نقره را افزایش می‌دهند. علاوه بر این‌ها روش‌های مختلفی ابداع شده‌اند که ما را قادر می‌نمایند تا نقره را از دیگر فلزات و عناصر ترکیبی استخراج کنیم. به همین خاطر در حال حاضر قیمت این فلز کم‌تر از طلا است.

این فلز با اکسیژن و آب ترکیب نمی‌شود. دلیل سیاه شدن نقره در مجاورت هوا این است که در تماس با ترکیبات سولفور موجود در هوا واکنش نشان می‌دهد. این موضوع موجب می‌گردد که یک لایه سولفید سیاه بر روی آن ایجاد گردد.

نقره در ساخت ظروف، کالاهای تزئینی و زیورآلات از جمله گردنبند، دستبند و گوشواره مورد استفاده قرار گرفته و در صنعت تصفیه‌ی آب و هوا نیز کاربرد دارد.

امید است با کسب این اطلاعات، قدر و ارزش این فلز درخشنده را بیش‌تر بشناسید!