zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

طلا و جواهرات خوراکی خواص غذایی ندارد

 از زمان‌های قبل برخی از افراد همواره در تلاش بوده اند، از جنبه‌های گوناگون نسبت با سایر افرداد جامعه متمایز باشند . 
این تمایز چه بسا از لحاظ جور خوراکی هم در آنها به دیده می‌خورد، چرا که آن ها به دنبال نوعی خوراکی نادر، خوشگل و منحصربفرد بودند تا جایی برخی از آنان طلا جواهرات را در منوی غذایی خویش جای داده اند . ست نقره و  نیم ست نقره
ولی نظریه طلا و جواهرات ی خوراکی اولی بار توسط مصریان باستان ابلاغ گردیده و این فعالیت تنها جنبه تظاهر داشته چرا که فلز طلا و جواهرات هیچ طعمی را بر طعم طعام بیش تر نمی کند . 
یک پیتزا تزئین شده با ورقه‌های طلای 24 عیار حدود 400 دلار ارزش دارااست . 
استفاده از طلا جواهرات در خوراکی‌ها بجز بها بیشتر، هیچ خواص دیگری را به غذا‌های مختاف طولانی تر نمی نماید . 
برای نمونه امروزه میوه، شکلات، دسر و چه بسا نوشیدنی‌های مختلفی دیده میشد که با ورقه‌های طلا پوشیده گردیده و یا در آنان ذراتی از این فلز جان دار می باشد . 
طلای خالص به استدلال بی اثر بودن میتواند سوای جذب شدن از دستگاه گوارش فرد بگذرد . 
با دقت با خاصیت چکش خواری فلز طلا جواهرات در ورقه‌های این فلز مقداری نقره نیز استعمال میشود که این نقره نیز در فرآیند تناول کردن طعام مانند فلز طلا بی اثر است . 
مصرف طلا و جواهرات خوراکی در برخی از افراد محدودی آلرژی و دل درد می گردد . 

زیورآلات

سر 

تیره نشدن نقره: 

نقره عنصری شیمیایی می باشد که دارنده خواص فلزی بوده و از گذشته‌های دور مورد اعتنا انسان قرار گرفته می باشد . این فلز، پس از انجام عملی که به پرداخت دارای شهرت است، درخشان و براق می‌گردد . 

زیورآلات 

نقره از نظر شیمیایی عنصری عکس العمل پذیر است . این بدان معنی می‌باشد که با موادسازنده دیگری که در اطرافش وجود دارند، دچار برخورد شیمیایی می گردد .

حالا می خواهیم ببینیم راز تیره نشدن نقره‌ در چیست؟ 


راز 

تیره نشدن نقره گرچه، فلز نقره به آسانی اکسید نمی‌شود(یعنی با اکسیژن واکنش شیمیایی کم‌تری دارد) اما با هیدروژن و گوگرد (سولفور) عکس العمل سریع‌تری داشته و رنگ آن تیره میشود . ولی این تیرگی را می‌توان با استعمال از جلا دهنده‌های مخصوص و بعضی کرم‌ها، و حتی با به کار گیری ترفندهای دیگری به راحتی تمیز کرد . 


آبکاری یکی از روش‌هایی هست که برای جلوگیری از تیره نشدن نقره موضوع استفاده قرار میگیرد . برای آبکاری نقره از فلزات مختلفی استعمال می گردد که از دربین آنها می‌توان رادیوم را اسم پیروزی . 


رادیوم یک عنصر فلزی است که دارنده خواص رادیو اکتیو هم بوده و به همین ادله از درخشندگی بالایی برخوردار میباشد . این فلز از خانواده‌ی پلاتینوم و بسیار گران‌بها هست و از آن در صنعت رنگ سازی و ایزوتوپ‌های پزشکی و بسیاری موارد دیگر استفاده میگردد . به علاوه، با اعتنا به درخشندگی قابل توجهی که دارد در صنعت جواهر سازی و تولید زیورآلات نیز قضیه دقت قرار میگیرد . 


از این فلز به عنوان روکش فلزات دیگری از جمله استیل و سنگ‌های قیمتی از جمله الماس نیز استفاده می‌گردد . رادیوم یک فلز ضد حساسیت می‌باشد . درنتیجه، اشخاصی که دچار حساسیت میباشند به آسانی و با اطمینان حافظه می توانند زیورآلات آبکاری گردیده با رادیوم را به کار برند . 


روکش رادیوم از سیاه یا این که سبز شدن نقره پرهیز کرده واصطلاحاً رنگ آن را ثابت می‌نماید . این گونه روکش به نقره و سنگ‌های قیمتی همچون الماس، درخشندگی و جلای خاصی میبخشد و زیبایی و تداوم آن ها را پایدارتر می‌کند . 


عامل درخشش و سیاه نشدن برخی نقره‌ها از قبیل نقره‌ی مالزی یا تایلند هم همین می باشد . به بیان ساده‌تر، نقره‌های تولید مرزوبوم مالزی و تایلند معمولاً با رادیوم آبکاری شده‌اند . به همین خاطر، همواره براق و سفید بوده، سیاه نمیشوند . 


باید توجه داشته باشید که شستشوی زیاد، خصوصاً شستشو با مواد شوینده، روکش رادیوم را از در بین برده و به مرور آن را کدر می کند . پس در شرایطی که رغبت دارید که برق و جلای شئ زینتی خویش را مراقبت فرمایید از شستن مضاعف آن پرهیز کنید . 

زیورآلات 

به عبارتی طور که گفته شد، اگر نقره‌ی آبکاری شده به خوبی نگه داری شود، تداوم و جلای بیش‌تری خواهد داشت . 


پس در صورتی‌که به دنبال قطعه‌ی زیبایی از نقره می باشید و می‌خواهید درخشندگی آن چشم‌ها را به خود خیره سازد باید نقره‌ی آبکاری گردیده با فلز رادیوم را تعیین فرمائید .