zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

فلوریت چیست؟

یک عدد از سنگ های خوشگل و دارنده رنگ های متنوع در عالم فلوریت می باشد . از این سنگ در صنعت و در ساخت زیورآلاتی مثل دستبند سنگی، یا این که زیورآلات نگین دار به وفور به کارگیری می شود . در مقاله ها قبلی در رابطه با نگین های به کار رفته در بخش زیورآلات مشاجره کرده ایم در این مقاله هم تلاش داریم تا به سوالاتی در رابطه با این که فلوریت چه‌طور است؟ فلوریت چه کاربرد هایی دارد؟ و یا اینگه فلوریت در کجا یافت می شود؟ پاسخ دهیم . 

گردنبند نقره

فلوریت 

چیست؟ فلوریت فرم معدنی فلوراید کلسیم caf2 می باشد و به نام فلورسپار هم شناخته می شود . مقیاس سختی یا این که به عبارتی مقاومت در خراشیدگی این سنگ در مقیاس موس 4 توصیف شده می باشد . فلوریت یک ماده معدنی رنگارنگ است و در هم نور عادی و نیز در ماورابنفش به رنگ های متفاوت در می آید . از سنگ فلوریت در ایجاد عینک و مینای دندان استعمال می شود همچنین از فلوریت به برهان نوروروشنایی و شفافیت ناچیز در ساخت تلسکوپ و میکروسکوپ نیز استعمال می شود . فلوریت یک کلمه و واژه لاتین می باشد و به معنی جریان می باشد . از این ماده معدنی برای کاهش ویسکوزیته یا به عبارتی حباب در صنعت ذوب آهن استعمال می شود . در اکنون حاضر کلمه فلورسپار برای مصارف صنعتی و شیمیایی مسئله به کار گیری قرار می گیرد و کلمه و واژه فلوریت که به چهره کانی هست در دیگر حوزه ها به کار گیری می شود . 



ساختار 

فلوریت فلوریت دارنده یک ساختار با کریستال های ماتریس مکعبی می باشد . فلوریت دارای چهار مرحله شکسته هست که به ساخت یک قطعه هشت ضلعی کمک می کند . گاها جایگزینی عنصر کلسیم به وسیله بعضا از عنصرها کمیاب مانند یتریوم ، سریم، آهن، سدیم و باریم رخداد می افتد که منجر ساخت ناخالصی در فلوریت می گردد . 


فلوریت 

در کجا یافت می شود؟ فلوریت به تیتر یک ماده معدنی به وفور در سرتاسر جهان یافت می شود و در نزدیک به 9000 ناحیه می بضاعت فلوریت را یافت کرد . این سنگ ممکن می باشد دارنده رگه های رسوبی باشد به ویژه رگه هایی از مواد معدنی فلز در آن یافت شود . فلوریت ممکن هست یار با مواد معدنی نظیر گلن، اسفالریت، باریت، کوارتز و کلسیت یافت شود . ذخایر سنگ فلوریت در جهان بالغ بر 230 تن تقریب زده می شود و مهمترین ذخایر آن در آفریقای جنوبی(حدود 41 میلیون تن)، مکزیک(32 میلیون تن) و چین (24 میلیون تن) می‌باشد . یکی از پر اسم و رسم ترین مکان هایی که فلوریت در آن ها یافت می شود Castleton در دربی شایر انگلستان است که ازآن فلوریت بنفش استخراج می شود و به سنگ آب جان مشهور است . . این معدن در طول قرن 19 مورد فایده برداری قرار گرفت و به ادله فلوریت آبی‌رنگ نایاب آن سالانه صرفا تعدادی صد کیلوگرم از آن استخراج می شود . ولی به تازگی ذخایری در چین هم کشف گردیده می‌باشد که فلوریتی مشابه به انگلستان تولید می نمایند . 


فلوریت بخشی از سنگ هایی می باشد که خواص فلورسانس دارا‌هستند و این برای اولی بار در سال 1852 بوسیله گابریل استوکس کشف شده هست . فلورسانس مشتمل بر ارتقاء مرحله انرژی الکترون ها بوسیله کوانتوم های نور می‌باشد و به این صورت می‌باشد که وقتی که یک ماده معدنی را در معرض نور قرار می دهید این سنگ نور را جذب می نماید و پس از مدتی به انتشار نوروروشنایی و انرژی جذب گردیده ادامه می دهد . انگشتر مردانه که در تصویر ذیل مشاهده می فرمائید دارنده خواص فلورسانس می باشد . 



فلوریت 

به چه رنگ هایی یافت می شود؟ فلوریت دارای طیف وسیعی از رنگ های می باشد و به عنوان متنوع ترین طیف رنگی در در میان مواد معدنی و سنگی جهان شناخته می شود . این سنگ و یا ماده معدنی به صورت هفت رنگ هست اما شایع ترین رنگ های این سنگ را می توانایی بنفش، آبی، سبز، زردرنگ و سفید نام پیروزی . 

رنگ فلوریت بوسیله کارداران ناخالصی و قرار به دست آوردن در معرض تابیدن و عدم وجود و خالی ماندن مراکز رنگ تعیین می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.