zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

توپاز طلایی

توپاز 

طلایی: این توپاز شایع ترین رنگ توپاز می باشد و مشتمل بر رنگ های زردرنگ و نارنجی رنگ می باشد و به وفور پیدا می شود و نسبتا ارزان می باشد . 

گردنبند

توپاز 

طلایی چه می باشد - نگین توپاز طلایی توپاز 

طلایی توپاز 

آبی: توپاز آبی رنگ را اکثر اوقات برروی جواهرات می توان دید به طوری که رنگ آبی رنگ آن به طور طبیعی نمی باشد . برای رسیدن به توپاز آبی اکثر اوقات از مواد شیمیایی استفاده می شود و رنگ کلیدی توپاز آبی‌رنگ به رنگ آبی خاکستری می باشد . 


توپاز 

آبی رنگ چه چیزی است - انگشتر نگین توپاز توپاز 

آبی توپاز 

صورتی: توپاز صورتی یک رنگ دوچندان نایاب می باشد . امروزه توپاز های صورتی متعددی در بازار دیده می شود که در اثر طولانی تر کردن مواد شیمیایی به توپاز زردرنگ حاصل گردیده اند . توپاز صورتی ارگانیک دارنده رنگ صورتی ملایم میباشد و در مقایسه با توپاز صورتی شیمیایی قیمتی به مراتب بالاتر را دارا می باشد .


توپاز 

صورتی چه می باشد - زیورآلات نگین توپاز توپاز 

صورتی توپاز 

شامپاینی: توپاز شامپاینی دارنده سایه رنگ های قهوه ای میباشد و برای بدست آوردن آن هیچگونه مواد شیمیایی مورد استعمال قرار نمی گیرد و به تیتر یک توپاز طبیعی شناخته می شود . 


توپاز 

شامپاینی چه می باشد - سنگ توپاز شامپاینی توپاز 

شامپاینی توپاز 

همایونی: این توپاز دارنده رنگ هلویی شفاف تا نارنجی تیره هست و همانند توپاز شامپاینی به صورت ارگانیک می باشد و فراوان گران می باشد . 


توپاز 

همایونی چیست - سنگ توپاز همایونی توپاز 

همایونی توپاز 

جادویی: در این جور توپاز برای به دست آوردن رنگ رنگین کمانی از مواد شیمیایی به کار گیری می شود . به ادله این‌که اکثر اوقات بر روی آن 3 یا این که یک سری رنگ چشم می شود به توپاز جادویی دارای شهرت است این نوع توپاز هم بسیار گران بها می باشد . 


توپاز 

جادویی چیست - نگین توپاز هفت رنگ توپاز 

جادویی 2 . 

تعیین برش و عیار توپاز الف: 

برش برش های توپاز عموما مشابه زمرد، گلابی صورت و بیضی می باشد . این برش ها به خیر توپاز ارگانیک را تجزیه می کند و زیبایی های ارگانیک آن را نشان می دهد . توپازی که به خوبی برش داده شده باشد درخشان، براق و منعکس کننده نور و روشنایی می باشد . در حالی که برش های زمردی شکل، بیضی و گلابی شکل برای توپاز همگانی می باشد ولی پیدا کردن توپاز در شکل های دیگر نظیر شکل قلب، اشک، و حتی به فیس خام با یک طرح حک شده هم می تواند وجود داشته باشد . 


ب: 

عیار توپاز درحالی که خرید یک الماس 10 قیراطی می تواند یک بانک را ورشکسته نماید ولی توپاز به مقدار الماس گران نمی باشد ولی پیدا کردن توپاز در اندازه والا دشوار می باشد . با این وجود قیراط ارزش سنگ را گزینش نمی کند بلکه بستگی به برش، رنگ، وضوح سنگ داراست . توپاز های یک یا این که تعدادی قیراطی قیمت پاره ای دارا هستند و می توانند به صورت آنلاین و با قیمت مقداری خریداری شوند . 


کاربرد 

توپاز در جواهرات می توان توپاز را در اکثری از سبک ها و صورت ها یافت البته با اهمیت این است که دقیقا همان چیزی را که می خواهید پیدا فرمائید چون توپاز در رنگ ها و برش های متفاوت وجود دارااست . برخی از شایع ترین زیورآلات توپازی مشتمل بر توپاز آبی می‌باشد که اغلب بر روینقره و معمولا بر روی گوشواره و انگشتر به فعالیت می رود . در صورتیکه شما عمده به توپاز زردرنگ و یا نارنجی علاقه دارید اکثر زمان ها آن را می توانید بر روی طلا جواهرات پیدا کنید . دارای اهمیت این میباشد که بر شالوده نیاز خویش توپاز مناسب را گزینش فرمایید . با دقت به ماهیت سنگ توپاز می توانایی آن را سوای هراس از جراحت وصال به زیورآلاتدیگر مانند دستبند و یا انگشتر به عمل موفقیت . 


طریق 

دوراندیشی از تقلبی بودن سنگ توپاز هنگام خرید توپاز باید مراقب سنگ های تقلبی بود . یکی از سنگ ها که ارزش و ارزش کمتری نسبت به توپاز دارد و میتواند با توپاز اشتباهی گرفته شود سیترین می‌باشد . قبلی از مبادرت به خرید اطلاعاتی در موضوع توپاز به دست آورید یکی از را ههای آشنایی توپاز تقلبی خراش روی سنگ می‌باشد به طوری که توپاز یک سنگ سخت می باشد و به راحتی خراش بر نمیدارد و در رخ وجود خراش می توانید مطمن باشید که توپاز نمیباشد . شیوه دیگر آشنایی توپاز این است که توپاز به تیتر یک سنگ قیمتی رنگ های متعدد را از زوایای مختلفق نشان می دهد اگر این ویژگی را در سنگ پیدا کردید می توانید از اصل بود سنگ توپاز مطمن گردید . 


مفهوم 

و مفهوم توپاز توپاز دوران هاست به تیتر آرم عشق و علاقه و محبت می باشد . اکثری از فرهنگ ها بر این باورند که رنگ پرتقالی توپاز آرم شادی و شوق می‌باشد همچنین بخش اعظمی بر این باورند که به کار گیری از زیورآلات توپازی می تواند شادابی و شیرینی را در زندگی افزایش دهد . همینطور تغییر و تحول رنگ توپاز را آرم عشق و علاقه و شعف می دانند که برای مدام ماندگار میباشد . 


نکاتی 

در رابطه با نحوه نگهداری از سنگ توپاز شما می توانید برای تمیز کردن توپاز از محلول آب گرم و صابون استفاده فرمائید و با به کارگیری از یک پارچه آن را کم آب فرمائید . به علت سختی توپاز اصلی است آن رادر داخل یک پارچه نرم محافظت کنید این کار سبب جلوگیری از پوسته پوسته شدن سنگ های دیگر که رنج مقداری دارند می شود . همینطور خود توپاز نیز از خراش برداشتن به وسیل سنگ های مشقت بار خیس نظیر الماس و یاقوت کبود در امان می ماند . کی دیگر از نکاتی که بایستی همواره مد لحاظ داشته باشید این میباشد که سنگ توپاز را در معرض مواد آرایشی، عرق بدن، مواد شیمیایی و مایعات فرنگی که می تواند به کیفیت سنگ لطمه بزند قرار ندهید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.