zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

اثرات نقره و طلا و جواهرات بر تن انسان



به کارگیری تزئیینی از طلا و جواهرات و نقره برای درمان برخی بیماریهای جسمی و روانی اثر گذار می باشد . 


نیم ست

بر شالوده نتایج تحقیقات این محققان ، طلا، فرآیند فعالیت ارگانیسم بدن انسان را تسریع کرده و نقره، بر عکس آرام‌بخش است . 

به متن روزنامه روسی “وزگلیاد” طلا و جواهرات می‌تواند به رفع بیماریهای قلبی کمک کرده و فشار خون را پایین بیاورد و نقره فشار خون را بالا می‌برد . 

به همین دلیل می باشد که در طب سوزنی شرق، برای بخش‌های متعدد تن از سوزن های طلایی و نقره‌ای استفاده می‌شود . 

دانشمندان بلاروس توصیه کردند افراد دارای آسیب معده و یا بیماریهای دیگر معده، از طلا و جواهرات استعمال کنند و اشخاصی که عصبانیت و تند خویی دارند، نقره بکار ببرند . 

همچنین سیاه شدن رینگ طلا و جواهرات برروی انگشت دست می‌تواند نماد بیماری صاحب آن باشد . 

پزشکان استعمال آلیاژ مرکب از طلا و نقره را توصیه نمی‌کنند و به به کار گیری مجزای آنهااعتقاد دارند . 

همچنین به کارگیری طلا برای مردان بعلت تشعشعات طلا و جواهرات مضر بوده و برای زنان دارای فایده است و دین اسلام به کار گیری از طلا جواهرات را برای مردان اشکال دار میداند . 

آیا از کاربرد نقره در داروسازی و پزشکی چیزی می دانید؟


فلز نقره خاصیت ضد باکتریایی داشته و در صنایع دارویی به فیس فلز و یا ترکیبات آن موضوع استعمال قرار می گیرد و از خصوصیات اصلی نقره مقاومت زیاد آن در مقابل حلال های شیمیایی هست . 

از نقره در رنگ آمیزی برخی از تولیدها در قنادی ها به کارگیری می شود، به علاوه از نقره و ترکیبات آن در پزشکی هومئوپاتی به کارگیری می شود . 

ترکیبات 
متعددی از نقره برای درمان بیماری ها تولید می شود که عبارت از : استات نقره، آلانیتونات نقره، برات نقره، کربنات نقره، کلرید نقره، کرومات نقره، گلیسرولات نقره، کلوئید نقره، یدید نقره، لاکتات نقره، منگنات نقره، نیترات نقره، پروتئین نقره وسولفات یازین نقره می باشد . علاوه برداروهای تولید گردیده از ترکیبات فوق از فلز نقره در دندان پزشکی برای پر کردن دندان (آمالگام) استعمال می شود که حدود 35 درصد از ترکیب آمالگام را فلز نقره تشکیل می دهد . همانطوری که اشاره شد ترکیبات نقره مصارف دارویی گوناگونی دارا هستند به عنوان مثال نیترات نقره به عنوان سوزاننده، قابض در جراحت های غیر فعال و ورم های چرکی به کار گیری می شود . از محلول رقیق نیترات نقره در درمان زرد زخم، خارش، میخچه، زگیل و همچنین درمان سوختگی ها به کارگیری می شود . 
فلز نقره به علت خاصیت ضدباکتریایی در صنایع دارویی به صورت فلز و یا ترکیبات آن قضیه به کار گیری قرار می گیرد و از خصوصیات با اهمیت آن مقاومت زیاد در برابر حلال های شیمیایی می باشد .از نقره وترکیبات آن در پزشکی هومئوپاتی Homoepathic ( نوعی دارو درمانی ) به کار گیری می شود . 
استات نقره، آلانیتونات نقره، برات نقره، کربنات نقره، کلریدنقره، کرومات نقره، گلیسرولات نقره، کلریدنقره، یدید نقره، لاکتات نقره، منگنات نقره، نیترات نقره، پروتئین نقره و سولفات نقره برای معالجه بیماری ها کاربرد دارااست و در دندانپزشکی برای پرکردن دندان ها (آمالگام) استعمال می شود که در حدود 35 % از ترکیب آمالگام را فلز نقره تشکیل می دهد . 

46 
(1) نیترات نقره به تیتر سوزاننده، قابض جراحت های غیرفعال، ورم های چرکی و آفت به کار گیری می شود . 
از محلول رقیق نیترات نقره در درمان رنگ زرد زخم، خارش، میخچه، زگیل و درمان انواع سوختگی ها به کار گیری می شود .ترکیبات نقره را بندرت برای معالجه بیماری های داخلی بکار می رود، هر یک سری که در قدیم آن را برای درمان صرع و جراحت معده بکار می بردند . امروزه، کاربرد بیشتر آن در پزشکی برای باکتری کشی میکروب های بیماری زای خاص می باشد . از این نظر، رفتاری شبیه با جیوه دارند، البته سمیت و اقتدار آنها کمتر میباشد . ترکیبات کمپلکس متعددی از نقره را که از غشای مخاطی جذب می شوند بکار می مارک که عمدتا برای ضدعفونی گلو مورد به کار گیری می باشد . محلول بسیار رقیق نیترات نقره برای دوران های مدید در آلمان برای بیماری های احتمالی ناشی از استرپتوکوک غشای مخاطی دیده نوزادان تجویز می شد . نیترات نقره یکی از اجزاء پودر نقره فیزان برای معالجه برای معالجه زخم های سطحی می باشد . از اثر سوزانندگی موضعی نیترات نقره می توانایی برای تخریب بافت های در حالا رویش و تکثیر به کارگیری کرده یک لایه کلرید نقره و آلبومینات نقره در اثر واکنش با پوست تشکیل می شود که بسط تاثیرات سوزانندگی را که با موقعیت گندزدائی و قابض و بازدارنده ترشح همراه است، محدود می کند . سولفادیازین نقره بعنوان یک ترکیب باکتریواستاتیک در درمان بیماری های تهدید کننده و خطرناک بکار می رود . 
سل کلوئیدی نقره خواص باکتری کشی مشابهی داراست که به علت فعالیت کم نقره است . آنان را به شکل محلول های تثبیت شده برای ضد عفونی زخم ها بکار می برند و علت آن این می باشد که سل های کلوئیدی ترکیبات نقره ای هستند که حلالیت اندکی دارا هستند . برای مدتهای مدیدی از نقره و آلیاژهای آن بعنوان جایگزین استخوان استعمال می کردند که بطور اکثر در جراحی های جمجمه کاربرد داشت . همچنین، از سیم های نقره ای در بافت های ارتباطی و از پوشش نقره با خلوص بالا در کاشت به کارگیری می شد . در اینجا نیز خواص و فعالیت های اندک نقره دارای مزیت می‌باشند . به همین دلیل، زمانی مرسوم بود که بر روی جراحت ها ورقه های نقره ای یا حتی سکه های نقره می گذاشتند . 
دندانپزشکی 
برای لبریز کردن دندان از ملقمه نقره- قلع به کارگیری می کنند . بهترین آلیاژ دارای 40 % نقره، 32% قلع، 30% مس، 2% روی و 3% جیوه هست . در مقدمه این آلیاژ را بصورت بلوکهای قالب ریزی گردیده بکار می مارک که بعد با دستگاه آن‌ها را پودر کرده یا با اتمیزه کردن آن، آلیاژ را به ذرات کروی کوچکی تبدیل می کنند . دندانپزشک این آلیاژ پودری را با تقریبا وزن برابری از جیوه مخلوط می کند تا خمیر محکم و محکمی درست کند . این خمیر را بدقت در حفرات دندان فرو می کنند که جیوه مایع بعنوان یک روان کننده فعالیت می کند . پس از یک‌سری ساعت فعالیت محکم شدن خمیر کامل می شود و با افزایش حجم هم پا می باشد . 
در گونه های قدیمی این آلیاژ، فازهای فلزی عمده جانور پیش از استارت محکم شدگی عبارت بودند از: Ag3Sn، HgSn . در طی دشوار شدگی، فاز Ag3Sn که ترکیب اکثر لقمه پودر گردیده است، با جیوه واکنش می دهد تا یک فاز جامدAg3Hg4 و یک فاز بلوری – مخلوط Hg – Sn جامد با ترکیب SnSHg را ایجاد کند . چونکه میزان جیوه کافی نیست، واکنش کامل نمی شود و مقداری Ag3Sn همیشه بیشتر می ماند . 
آلیاژهای نقره دار را در ساخت و کاشت دندان استعمال می کنند . آلیاژهای فلزات گرانبها که طلایی رنگ است، دارای مقداری پالادیم و پلاتین و حدود 15 – 10 % نقره می‌باشد و آلیاژهای سفید رنگ فلزات ارزشمند که ترکیب اکثر آنها نقره – پالادیم می‌باشد تا 65% نقره دارا هستند . 

چه‌گونه می بایست از جواهرات و زیورآلات نقره و طلا جواهرات خود را نگه داری و منزه کنیم؟


با زیور آلات آشپزی نکـنیـد زیـرا گـرمای شـدید و روغــن موجب صدمه زدن به نگین جواهرآلات می‌گردد . 

_ همواره پس از آرایش و یا این که بو زدن جواهر آلات خویش را به بدن کنید . 

_ فلزات قیمتی را فقط با یک پارچه ویژه پرداخت و یا پارچه نمدی منزه کنـیـد زیـرا حوله و یـا پارچه به حافظه آن کـه گـرد و غبـار را در خــود دارنـد باعث خراش برداشتن جواهر آلات میگردند . 

چه طور 
می بایست از جواهرات و زیورآلات نقره و طلا جواهرات خویش را نگه داری و منزه کنیم؟ _ جواهر آلات را از ضربه، مواد شیمیایی، نور و روشنایی خورشید و گرمای شدید مراقبت فرمائید . 
_ در استخر و یا شستشوی ظروف و یا لباسها جواهر آلات خود را در بیاوریـد زیـرا کـلـر سبب تغییر رنگ و یا این که شل شدن نگین ها می‌گردد . 

_ جواهر آلات را بمنظور خودداری از خراشیده شدن بطور مجزا حفظ فرمایید . 

_نگهداری نقره در یک کیسه در بسته کدر شدن آن را بتعویق می انــدازد . البته هیچگاه مروارید را درون کیسه پلاستیکی قرار ندهید . 

_ شایسته ترین راه تمیز کردن جواهر آلات به کارگیری از آب و صابون اندک بهمراه یـک مـسـواک قابل انعطاف می باشد . مقداری مایع ظرفشویی در آب بریزید و روی اجاق گرم نمایید و وسایل طلایی را درون آب قرار دهید و با مسواک برس بزنید و بعد با آب داغ بشویید و خشک فرمائید و با پارچه جیر جلا دهید . 

_هنگام حمام تصاحب کردن و یا این که شتستشوی دست هـا، جـواهر آلات خـود را در بیاورید چون صابون منجر تولید لایه نازک روی جواهر آلات می‌گردد . 

_ پودر صابون را درون آب داغ بریزید و یک سری قطره آمونیاک به آن اضافه نمائید و برس نرم لطیفی به آن بزنید و آن را با آب نیم گرم خوب بشویید و خشک فرمایید و آن‌گاه در الکل فرو برید و بشویید تا هیچ چرکی باقی نماند . 

_ پاره ای خمیر دندان را به یار یک مسواک روی جواهرات مالش دهید و آن‌گاه طلاها را کاملأ شسته و کم آب کنید . 

_ با پاره ای آبلیمو و یه خرده مایع ظرفشویی طلاهای خویش را جلا دهید . 

_طلاها 
را در الکل ۹۰ رتبه بخیسانید و دوران دو تا سه ساعت رها نمایید با پارچه پشمی آن را کم آب و براق کنید 
منزه 
کردن نقره : 
در‌حالتی که انگشتر نقره شما به هر استدلال مثلأ مجاورت با مایع سفید کننده (وایتکس) سیاه شد غمگین نباشید . . . 
آن را مدتی باطن آب نمک غلیظ بیندازید آنگاه یکسری دقیقه آن را روی فرش که پرزدار است سفت بکشید می بینید که مانند اولیه سپید می شود . در شرایطی‌که گردن آویز یا این که انگشتر نقره ای شما کدر شده می‌باشد بایستی آن‌ها را مدتی در آب لیمو بگذارید و بعد با آب گرم بشویید و بعد از آن با یک تکه پارچه جیر آن ها را جلا دهید . 
راه و روش دیگر برای منزه کردن نقره جات این هست که یک ظرف به حجمی که بتوان نقره ها را درون آن قرار بخشید تهیه و تنظیم نمائید و کمی سرکه در آن بریزید روی شعله گاز تا بجوشد و سپس آب بکشید و خشک فرمائید . 

راه و روش های براق کردن نقره جات در منزل


چه گونه نقره جات را در خانه منزه کنیم ؟در این مقاله درخشان کردن نقره جات را به شما یادگرفتن خواهم داد . 

درخشان نیم ست
کردن نقره جات 
در صورتی جواهرات شما دارنده نگین میباشد از راه و روش های تحت با احتیاط به کارگیری کنید . 

۱- 
سرکه 
در حالتی که می خواهید نقره جات خود را ذرق و برق دار نمائید سرکه شایسته ترین انتخاب است، نصف فنجان سرکه سفید را با ۳ قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط نمائید و نقره جات خویش را به زمان ۳-۴ ساعت در آن قرار دهید با این راه به راحتی ماتی گرفته می شود سپس به طور کامل آن را با آب بشویید چون باقی‌مانده جوش شیرین می تواند برای نقره مضر باشد .

۲- 
خمیر دندان 
خمیردندان اثر اعجاب انگیزی در تمیز کردن نقره جات داراست . چه بسا چنانچه این نقره جات قدیمی و با لکه های سمج باشند .از خمیردندان های سفید به کار گیری نمایید نه خمیردندان های ژله ای یا ۲ رنگ . 

با یک پارچه نرم خمیردندان را به آرامی روی نقره به سمت عقب و جلو مالش دهید،هنگامی که لکه ها برداشته شد آن را با آب بشویید و با حوله کم آب نمایید مطمئن شوید که تماما کم آب گردیده می باشد . 

۳- 
سس گوجه فرنگی 
سس گوجه فرنگی سبب درخشان شدن نقره جات می شود با یاری یک مسواک نرم سس را به نقره جات خویش بزنید . آن گاه با کمک حوله و آب آن را بشویید و شاهد درخشندگی آن باشید . 

۴- 
آمونیاک 
محلول آمونیاک ماتی نقره را می گیرد و تمیز می نماید . ۱-۲ قاشق چایخوری آمونیاک را با ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و ۱/۴ فنجان آب را باهم مخلوط نمایید . 
اکنون نقره جات را در آن محلول غوطه ور کنید و با یاری یک برس بشویید 
۵- 
جوش شیرین 
جوش شیرین یک مورد عالی برای حذف ماتی جواهرات نقره است، هر چند می بایست پاره ای با احتیاط باشید چون جوش شیرین فراوان می تواند به نقره جات آسیب بزند . 

برای این کار، ۱-۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را با پاره ای آب گرم ادغام کنید، به میزان آب طولانی تر فرمائید که جوش شیرین شرایط خمیری پیدا نماید و بعد از آن با امداد یک پارچه نرم به آرامی روی نقره بکشید . در‌صورتی‌که جواهر شما دارای کنده کاری است ، با امداد یک برس آن را تمیز فرمائید و سپس با آب بشویید و با حوله خشک فرمایید . 

رونق ست نقره بازار جواهرات نقره فرصتی مطلوب برای همه


رونق 
بازار جواهرات نقره 
بشر 
از ابتدا خلقت; زیبایی، جلوه، جذابیت و تحسین دور و بری ها را دوست داشته… جواهرات نقره اصل و با کیفیت، از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود که ایجاد رابطه معنوی و خاطره می نماید . 


در طی این یکسری سال اخیر، افتتاح دکان های جواهرات نقره، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از رویش نیکی برخوردار بوده است . 

دست اندرکاران 
مختلفی در این دستور اثر گذار بوده از پاراگراف بالا رفتن بها جهانی طلا جواهرات و آشنایی بیشتر مردمان با سنگ های قیمتی و خاصیت آنها، علی الخصوص زیبایی و تنوع بیشتر جواهرات نقره در مقایسه با طلا 
لذا مجال خیر می باشد برای فعالین این میدان که با ارائه زیورآلات متنوع، زیباترو علی الخصوص با کیفیت تر سبب ساز پرورش مثبت این بازار شوند . 

در فیض نباید کیفیت را فدای ارزش کنند زیرا که زیورآلات و جواهرات نقره بایستی دارنده ماندگاری بالایی باشند (البته در صورتی‌که حالت محافظت آن‌ها رعایت شود) و به خصوص جواهرات نقره با توجه به استقبال مردم و پرورش قیمت جواهرات کم قلیل تبدیل به کالاهای سرمایه ای می شوند به طوری که از نسلی به نسل دیگر منتقل شوند که اما برای صاحبان جواهر توشه معنوی هم پیدا می نمایند . 

از آنجایی که معادن جواهراتی همچون فیروزه – عقیق یمن – زمرد – یاقوت – الماس و… محدود می باشند همواره رویش قیمتی آنان بخش اعظم از تورم جهانی بوده خصوصا در حالتی‌که توسط سازنده معتبر ساخته شوند . 

نکته: جواهراتی که به وسیله جواهری بینا ارائه می شود عموما ساخت سازندگان معتبر ایرانی، تایلندی و ایتالیایی می باشند . 

در اصل 
محل ساخت در جواهرات نقره اهمیت ویژه ای دارد، به ویژه جواهرات اصیل اهل ایران « اما به غیر از چین که به طبع بایستی قید شود و خریدار با دانش به چینی بودن بخرد 
زیورآلات چینی عمدتا در تیراژ بسیار بالا با کیفیت ساخت پایین و همچنین سنگ های صنعتی و معدنی آن تحت کیفیت استاندارد می باشند . 

پس کالای سرمایه ای محسوب نمی شوند و عمدتاً یکبار مصرف اند و پس از چندی غیر قابل به کار گیری و به پیمان معروف از سکه می افتند . 

درصورتی که 
بخواهیم رشد بازار جواهرات و استقبال مردمان اثبات بماند و حتی اکثر شود می بایست تعدادی نکته رعایت شود:
بالا بردن علم و اطلاعات فنی سنگ شناسی برای فعالین این فن الزامیست . 
ارائه جواهرات نقره که توسط سازندگان و شرکت های دارای اعتبار ارائه می شود . 
مطلع 
ساختن مشتری از موقعیت مراقبت جواهرات نقره بسط 
تمدن استفاده عمده از جواهرات نقره، چرا که در خرید زیورآلات طلا مشتری هزینه بیشتری (هزینه اجرت ایجاد اکثر و مالیات بها افزوده) متحمل می شود توضیحات لازم به مشتری در مسئله عامل ها اثر گذار در بها جواهرات نقره از پاراگراف مهمترین عامل بها کیفیت سنگ (خوب، عالی، فراوان عالی) می باشد . 
در تراز بعد از آن مرز و بوم خالق و خودداری کردن از ارائه نقره جات چینی مگر این‌که زیر لیسانس مارک خاصی در چین تولید شوند . 

در شرایطی که اجناس چینی ارائه می شوند مشتری را از چینی بودن مال مطلع سازیم . 
رعایت سیاست . 
(همیشه حق با مشتری می باشد) چرا که چه بسا در شرایطی که تمام مطالب فوق نیز رعایت شود برخی از مواقع ممکن است مشتری ناراضی باشد و این وظیفه ماست که به طور کامل مشتری را مطلع و آگاه سازیم . 

فدا نکردن کیفیت بخاطر قیمت . ست نقره