zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

کاربردهای نقره


بیشتر کاربردهای نقره به قابلیت‌های آن به عنوان یک فلز گران‌بها و همینطور توان رسانایی الکتریکی و گرمایی فوق‌العادهٔ آن مربوط می‌شود . بیشترین کاربرد نقره در صنعت به ویژه صنایع الکترونیک میباشد . مصرف نقره در صنعت رو به افزایش می باشد و در سال ۲۰۱۰ با ۲۰٬۷ درصد ارتقاء نسبت به سال قبلی به ۴۸۷ میلیون اونس تروآ رسیده و توقع می رود در سال ۲۰۱۱ نیز ارتقا داشته و رکورد ۴۹۱ میلیون اونس سال ۲۰۰۸ را بشکند . 
مصرف نقره در ایجاد جواهرات در قریه سال اخیر فی مابین ۱۵۸ تا ۱۷۴ میلیون اونس (۲۰۰۱) متغیر بوده‌است . نقره رایج در جواهرسازی نقره استرلینگ اسم دارااست و آلیاژی از ۹۲ .۵ درصد نقره و ۷ .۵ درصد مس می‌باشد . مصرف این فلز برای ضرب سکه و مدال هم رو به افزایش است و به ۱۰۱ میلیون اونس در سال ۲۰۱۰ رسیده‌است . 

در بازار سرمایه‌گذاری هم با توجه به روند رو به رشد قیمت این فلز مقدار نقره خریداری شده به وسیله سرمایه‌گذاران ۱۷۸ میلیون اونس بخش اعظم از نقره‌های فروخته شده آن‌ها بوده‌است و تولیدکنندگان نقره برای جواب به این تقاضا حدود ۶۱ میلیون اونس از محصولات انبار شده سال‌های قبلی خویش را نیز به فروش رسانده‌اند . 

مصرف نقره در عکاسی در گذشته یکی از کاربردهای عمده این فلز را تشکیل می‌داد ولی با ورود سیستم دیجیتال عکاسی در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته‌است . در سال ۱۹۹۸ حدود ۳۱ درصد عرضه نقره دنیا در صنعت عکاسی مصرف شد اما این رقم در سال ۲۰۰۷ به ۱۴٫۵ درصد و در سال ۲۰۱۰ به حدود ۷ درصد هم اندازه ۷۳ میلیون اونس کاهش یافته‌است . استفاده از نقره در عکاسی به فیس نیترات نقره و هالیدهای نقره میباشد . دیگر کاهش چشمگیر مصرف نقره هم در بخش ظروف و اسباب و اثاث غذاخوری بوده که در ارتفاع خیر سال اخیر به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده و از ۱۰۶ میلیون اونس در سال ۲۰۰۱ به ۵۰ میلیون اونس (کمتر از ۵ درصد) رسیده‌است، این کاهش هم بخش اعظم به کاهش تقاضا در هندوستان مربوط می شود . 

نقره همینطور به تیتر کاتالیزور فرایندهای شیمیایی هم به کار گیری گردیده و در ایجاد برخی ابزارهای جراحی نیز کاربرد داراست . ملغمه‌هایی (آمالگام) که در دندان‌پزشکی برای مالامال کردن دندان از آنان به کارگیری می گردد نیز معمولاً ترکیبی از نقره و فلزهای دیگری همچون قلع و طلا جواهرات با جیوه هستند . نقره در ساخت برخی سازهای بادی کیفیت بالا به ویژه فلوت‌ها، ایجاد آلیاژهای لحیم‌کاری و همینطور در راکتورهای هسته‌ای هم کاربرد دارد . 

آینه‌های عادی با پوشاندن شیشه با لایه‌ای از آلومینیوم یا جیوه تولید میشوند ولی آینه‌هایی که قدرت منعکس شدن بالایی دارا‌هستند معمولاً با لایه‌ای از نقره در پشت آن ها ساخته می گردند . 

در سال ۲۰۱۰ مصرف نقره در بخش صنعت ۴۸۷ میلیون اونس، در جواهرسازی ۱۶۷ میلیون اونس، در سکه و گردنبند ۱۰۱ میلیون اونس، در عکاسی ۷۳ میلیون اونس، و در ظروف و اثاثیه غذاخوری ۵۰ میلیون اونس بوده‌است . در این سال مکزیک با ۱۲۸٫۶ میلیون اونس ایجاد پرو را پشت سر گذاشته و مطرح ترین ایجاد کننده نقره دنیا شد . پرو با ۱۱۶٫۱ و چین با ۹۹٫۲ میلیون تن در رتبه‌های بعدی و استرالیا با ۵۹٫۹ میلیون بدن در سکو چهارم قرار گرفتند . شیلی، بولیوی، آمریکا، لهستان، روسیه و آرژانتین نیز در رتبه‌های پنجم تا دهم ایجاد قرار دارا هستند و جمهوری اسلامی ایران با ۳٫۴ میلیون اونس تولید در جایگاه نوزدهم دنیا قرار دارد . 

راه و روش حفظ و منزه کردن جواهرات نقره


راه و روش 
حفظ و منزه کردن جواهرات نقره  نقره فلز مالامال کاربرد و درخشانی می باشد که برای ساخت جواهرات قشنگ گزینه مضاعف مناسبی است . متاسفانه شکنندگی و آسیب پذیری فلز نقره در مقایسه با بقیه فلزات پرکاربرد بخش اعظم بوده و به سرعت می تواند مبتلا تیرگی، لکه دار شدن و ساییدگی شود . همینطور به دلیل ظرافت بالای نقره، منزه کردن قطعات نقره می تواند فعالیت دشواری به شمار رود . با این درحال حاضر برای منزه کردن جواهرات نقره خود نیاز به تخصص یگانه و یا استعمال از ابزارهای گران ارزش ندارید . برای آگاهی از رویکرد های پاک کردن جواهرات نقره به نکات زیر اعتنا نمائید . 

رویه 
شستشو با نمک 
راه و روش های مراقبت و تمیز کردن جواهرات نقرهمرحله 1: دو فنجان آب جوش را باطن کاسه ای بریزید . 
مقدار آب می بایست به قدری باشد که روی جواهرات را بپوشاند . این خط مش مانند تمیز کننده ملایمی کار می نماید که فارغ از زخم رساندن به جواهر نقره موجب رفع تیرگی آن می شود . در صورتی‌که جواهر شما تا حد پاره ای دچار تیرگی شده است، شستشوی آن با نمک می تواند این تیرگی را رفع سازد . 
در‌صورتی‌که قصد دارید به طور همزمان مقدار متعددی از جواهرات نقره را تمیز کنید، می توانید از مقدار آب بیشتری به کارگیری فرمایید . ولی برای تمیز کردن صرفا یک قطعه باید از آب کمتری به کارگیری نمائید . 
در‌حالتی که جواهرات نقره شما دارای سنگ جواهر است، اطمینان یابید که در صورت تماس با محلول آب نمک دچار زخم دیدگی نمی شود . می توانایی اظهار کرد که این محلول برای بیشتر سنگ ها مایع ملایمی محسوب می شود، اما در صورتیکه جواهرات نقره شما از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای سنگ جواهر گران قیمتی می باشد، بهتر می باشد محض احتیاط، تمیز کردن آن را به عهده فرد متخصص بسپارید . 

سطح 2: طولانی تر نمودن نمک و برگه آلومینیوم . 
یک قاشق غذاخوری نمک به آب جوش بیشتر کرده و آن را با قاشق هم زنید تا کاملا در آب حل شود . یک ورق ورقه آلومینیوم را درون آب بیندازید . ترکیب نمک و آلومینیوم موجب عکس العمل نشان دادن تیرگی جانور بر روی تراز جواهرات نقره شده و مرحله آن را منزه و درخشان می کند . 
کدر شدن رنگ جواهرات نقره وقتی صورت می دهد که تراز نقره با گوگرد (sulfur) ادغام شده و به سولفید نقره (silver sulfide) تبدیل می شود که سیاه رنگ میباشد . هنگامی که سولفید نقره در محلول نمک قرار گرفته و با آلومینیوم واکنش نشان می دهد، عکس العمل شیمیایی در میان مواد موجب می شود که سولفید نقره مجددا به خویش نقره تبدیل شود . این عکس العمل شیمیایی در آب گرم پرسرعت تر اتفاق می افتد . 
در رخ در دسترس نبودن نمک، می توانید از جوش شیرین استعمال فرمائید چرا که دارای خصوصیات نمک بوده و می تواند موجب به عبارتی عکس العمل شیمیایی شود . 

راه های نگهداری و تمیز کردن جواهرات نقرهمرحله 3: جواهرات نقره خویش را در محلول غوطه ور نمائید . 
به مقطع 5 دقیقه جواهرات نقره را داخل محلول قرار دهید تا مشخص شود که آیا تیرگی از آن رفع خواهد شد یا این که نیکی . وقتی که مشاهده کردید درخشش جواهرات نقره در اکنون بازگشت است، آن را از محلول خارج سازید . 
در فیس تیرگی بیش از حد جواهر، باید این سطح را دو یا یک سری توشه تکرار فرمایید . از گرم بودن بی نقص محلول اطمینان یابید چرا که برخورد شیمیایی در آب سرد آهسته خیس فیس می دهد . 

رویه های نگهداری و تمیز کردن جواهرات نقرهمرحله 4 : آبکشی جواهرات نقره می باشد . 
در آخری تراز و پس از شستشو جواهرات نقره، آن را باطن آب سرد در حالا جوش قرار دهید تا ذرات نمک موجود بر روی مرحله جواهرات نقره رفع شود . سپس آن را به آرامی و با به کار گیری از دستمال یا این که حوله قابل انعطاف خشک نمائید . اکنون جواهرات نقره بایستی به زیبایی روز اولیه خود گردیده باشد . در‌حالتی که هنوز ذرات تیرگی بر روی جواهر مشاهده می شود، مراحل فوق را تکرار فرمایید تا جواهرتان به طور بی نقص تمیز شود . 

چه طور نقره آلات را با سس گوجه فرنگی منزه کنیم

آیا جواهرات نقره شما تیره و لکه دار گردیده و دستمال براق کننده نقره ندارید؟ هنوز نا آرزو نشوید، چرا که می توانید از سس گوجه فرنگی برای بدست آوردن همان تاثیر بر نقره استفاده نمایید . 
به لحاظ عجیب می رسد، البته این یک منش حل ارزان و موءثر بوده و دوستدار محفظه زیست نیز هست! 
چه گونه 
نقره آلات را با سس گوجه فرنگی پاک کنیم 
سس را بردارید و پاره ای از آن را باطن یک ظرف بریزید . 

اگر حلقه، دست بند یا گوشواره نقره ای را پاک می نمایید که مرحله صیقلی دارد، فقط نقره را داخل ظرف سس بیندازید تا مقداری در آن بماند . 
درصورتی که روی تراز نقره، جزئیات بیشتری وجود دارااست از یک مسواک قدیمی برای رساندن سس به درزهای نقره استعمال فرمایید . 
به چه شکل زیورآلات نقره
نقره آلات را با سس گوجه فرنگی منزه کنیم 
با 
به کار گیری از یک کاسه اب جواهرات نقره را از سس گوجه فرنگی بزدایید 
چه‌گونه 
نقره آلات را با سس گوجه فرنگی تمیز کنیم 
نقره 
را کاملا خشک کنیدتا نقره دوست داشتنی براق شما ظاهر شود، فقط با امداد اسید ارگانیک موجود در گوجه فرنگی!

زیورآلات نقره  و استایل من

نقره فلزی است ارزشمند که درخشندگی منحصر به فردی دارد. این فلز به دلیل چکش خواری بالا، ماندگاری و زیبایی کم نظیرش برای ساخت زیورآلات انتخاب بسیار خوبی است. زیورآلات نقره از نظر زیبایی چیزی کم‌تر از طلا ندارد ومقرون به صرفه‌تر نیز هست.

[caption id="attachment_2786" align="alignnone" width="800"]خرید گوشواره نقرهگوشواره نقره[/caption]

اصلاً نگران ظاهر خود نباشید. در اغلب موارد زیورآلات نقره را با هر لباسی می‌توان به کار برد. یکی از توصیه‌های کاربردی این است که زیورآلات نقره‌ی خود را همراه با طلای زرد استفاده نکنید.

گرچه استفاده‌ی هم زمان برخی دستبندها یا انگشترهای نقره همراه با طلای زرد هم زیبا است. ولی در اغلب موارد طلا و نقره در کنار هم ظاهری عوامانه ایجاد می‌کنند. گویی تصمیم دارید تمام دارایی خود را یک جا به رخ بکشید!

تمام گروه‌های سنی با هر شکل و قیافه، شخصیت و سلیقه‌ای می‌توانند از جواهرات نقره استفاده کنند و آن را با ظرافت به کار ببرند.

تفاوتی نمی‌کند که پوست تیره یا روشنی داشته یا رنگ چشم‌تان آبی، سبز یا قهوه‌ای باشد. مطمئن باشید که زیور نقره برازنده‌ی شما است.

اگر یک گردنبند نقره‌ی فانتزی و خاص دارید که می‌خواهید در طول روز از آن استفاده نمائید و در عین حال ظاهری فروتنانه و محافظه کار داشته باشید، بهتر است برای لباس پوشیدن از رنگ‌های سرد یا سیاه استفاده نمائید.

در صورتی که تمایل دارید بیش‌تر مد روز جلوه کنید، می‌توانید پوشش خود را به رنگ سفید یا در مجموع با رنگ‌های روشن و یا فیروزه‌ای و نارنجی انتخاب کنید.

از حق نباید گذشت که جواهرات نقره با لباس‌هایی به رنگ آبی تیره و آبی درباری و شرابی هم جلوه‌ی خاصی پیدا می‌کنند.

روشن است که زیورآلات نقره را همراه با لباس نقره‌ای هم می‌توانید به کار ببرید. چنین لباس و جواهراتی در کنار یک کیف دستی زیبا و کفش‌های پاشنه بلند بسیار چشمگیرتر خواهند بود.

اگر جواهر فانتزی و خاص خود را در طول مراسم رسمی و شب هنگام مورد استفاده قرار می‌دهید، خوب است که جواهرات دیگری که دارای سنگ‌های قیمتی هستند (الماس یا یاقوت) را نیز همراه آن استفاده کنید.

در جلسات کاری یا مناسبات حرفه‌ای خود زیورآلات نقره‌ی ساده‌تری را به کار برید.

در مراسم رسمی و شبانه از زیورآلات خاص و بزرگ و شلوغ استفاده کنید.

در جشن‌ها می‌توانید جواهرات نقره را با دیگر جواهرات و سنگ‌های قیمتی به صورت هم زمان به کار برید.

هنگامی که سر تا پا سیاه پوشیده‌اید از گردنبند و زیورآلات نقره‌ای که سنگ‌های رنگی دارند استفاده کنید.

روی هم رفته باید به خاطر داشت که معمولاً جواهرات خاص و بزرگ با لباس‌هایی که طرح‌ها و مدل‌های ساده‌تری دارند زیباتر خواهند بود.

در صورتی که پوشاک طرح‌دار یا مدل‌دار بهتر است با جواهراتی ساده همراه شوند.

با صرف اندکی وقت و حوصله می‌توانید بهترین پوشش و جواهرات را توام نموده و زیبایی خود را دو چندان جلوه دهید.

کسب اطلاعات لازم درباره ی خرید اینترنتی نقره

نقره به ارتقاء بهداشت امداد می کند


نقره خاصیت ضدباکتری دارد . مقدار مضاعف ناچیز از این فلز می تواند موجب کشته شدن میکروب ها شود . این فعالیت را هم با ساخت یک عکس العمل شیمیایی روی سلول های باکتری و در هم شکستن آن ها انجام می دهد . 

پول نقره
و نقره تقریبا هم معنا هستند

در ۱۴ لهجه زنده دنیا، دو کلمه و واژه «نقره» و «پول» با نیز برابر بوده و یک معنی دارند . 

نقره 
موجب تغییر‌و تحول رنگ می شود 

نقره در واکنش به سولفور در مجاورت هوا به رنگ مشکی تغییر و تحول رنگ می دهد . به همین حافظه می‌باشد که گفته می شود باطن ظروف نقره نباید تخم مرغ یا این که مایونز سرو شود چون موجب سیاه شدن ظرف خواهد شد .