zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

زیورآلات نقره

امروزه با بالا رفتن قیمت طلا دربازار های جهانی و به خصوص کشور ایران زیورآلات نقره بیشتر موضوع توجه قرار گرفته است . در این فی مابین شناخت بیشتر از فلز نقره سبب خواهد شد که انتخابی ظریف و درست داشته باشیم . در مقاله‌ها قبل مفصل در رابطه با شناخت با فلز نقره و یا طرز تشخیص زیورآلات نقره و پلاتینی دعوا کرده ایم . در این مقاله هم قصد داریم تا یکی از مملکت ها و قطب های حساس ایجاد نقره در جهان را معرفی کنیم و شیوه بروز و تولید زیورآلات نقره (گردنبند نقره، دستبند نقره، گوشواره نقره و سرویس نقره) را که کشور تایلند می باشد محاسبه کنیم . 

گردنبند

تاریخچه 

بروز نقره در تایلند تایلند در جهان به زیورآلات نقره و طرح های استثنائی و بی مثل معروف می‌باشد . در پشت تاریخ زیورآلات نقره تایلندی نسل های متعددی از مردم تایلند قرار گرفته اند . در اصل صنعت کاران نقره تایلندی درگیر اخلاق و رفتار هنرهای دستی زیبا و اقلام تزیینی مثل سینی،چنگک و کاسه بودند و پس از مدرنیزاسیون صنعتی تغییری در تقاضا برای طراحی زیورآلات و جواهرات نقره پدید آمد . 


منطقه شمال تایلند از نظر ایجاد نقره، طلا جواهرات و جواهر مشهور خیس هست . هرچند طلا جواهرات و نقره در سراسر بخش مرکزی و جنوبی تایلند هم یافت می شود ولی نقره شمال تایلند دارای رتبه خلوص بالایی (اغلب تا %9/99) هست و همچنین دارنده پباده سازی و ایجاد فوق العاده بالا می باشد و اغلب طرح های آن ها به فیس مخصوص به شخص می باشد . نقره های تایلند شمالی دربرگیرنده تکنیک های زیادی میباشد که تاثیر گرفته شده از متخصصین متالوژی هند باستان و پناهندگان برمه می باشد . 


مهاجران هندوستانی در هنر فلز کاری مهارت زیادی داشتند گرچه طلا جواهرات فن دارای اهمیت آن‌ها بوده البته تمدن های باستانی هندی تاثیر زیادی هم بر روی صنایع نقره تایلند داشته اند . تکنیک های به عمل رفته در طلا که به وسیله هندو های مهاجر به تایلند وارد شده را امروزه می بضاعت به راحتی در بعضی جواهرت و زیورآلات نقره مدرن هم یافت کرد که به وسیله هنرپیشگان تایلندی ساخته می شود . 


پس از سقوط امپراطوری پاگان بسیاری از متفقین برمه به مقطع 200 سال به پایتخت پادشاهی لانه فرارو گریز کردند . پادشاهی لانا روز جاری جزوی از میهن تایلند می‌باشد و درآن بازه زمانی هنر نگارگری و طراحی برمه را از روش متفقین به ارث برده اند و امروز بخش اعظمی از نقوش روی نقره جات الهام گرفته شده از ارثیه آن ها می باشد . 


شناخت 

با نقره تایلندی و روش بروز آن مثال 

انگشتر نقره تایلندی از در میان قبایل متعددی که در شمال تایلند وجود داراست هیچ کدام به اندازه خویشاوندان کارن مشهور نمی‌باشد . فامیل Karen در واقع یکی از وسیع ترین خویشان های جنوب شرقی آسیا است . خاندان کارن زیورآلات نقره سنتی را برای قرن ها ساخته می باشد . اکثری از طرح های طلا و نقره یافت گردیده در جانگ مای تایلند بوسیله عضو قبیله کارن ساخته شده میباشد . طرح های بخش اعظمی از نقره جات تایلندی دربرگیرنده سر مشق های غیرمعمول سنتی می‌باشند البته با این وجود در طراحی جواهرات نقره ای مانند گردننبد نقره، گوشواره و دستبند تاثیرات فرهنگ غربی هم دیده می شود . 


زیورآلات نقره و تزیئنات دستی را می بضاعت و توان در سراسر تایلند و در مکان هایی مثل دکان ها، هتل های 5 ستاره و یا مغاره های واقع در بازارجه ها یافت کرد . هنر زیورآلات سازی نقره خیر صرفا برای مردمان محلی تایلند بلکه برای عمده فامیل ها ی میهن های همسایه از جمله برمه،لاتین و کارن و شان کلیه نقش مهمی در رشد طلا جواهرات و جواهر نقره تایلند داشته اند مایع کبر و غرور میباشد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.