zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

تأثیرات زیست محیطی


نقره به صورت طبیعی در تن بشر نیست . نقره خالص غیرسمی است البته نمک های آن سمی بوده و ممکن است سرطان زا باشند . نقره به طور روباز و زیر زمینی از معادن استخراج می شود ولی مشکل منحصر استخراجی و زیست محیطی ندارد . 

خرید اینترنتی نقره

بیماری های ناشی از قرار گیری در معرض نقره : 

•مواد مرکب حاوی نقره می توانند وارد سیستم گردش خون شوند و در بافتهای گوناگون تن رسوب کنند که منتهی به این می شوند که غشای پوست وماهیچه به صورت دایم به رنگ متمایل به خاکستری تبدیل شود . اگرچه این شرایط نمی تواند آسیبی به سلامتی فرد برساند البته رخ زشتی را ایجاد میکند . 

•نقره دارای اثرات میکروب کشی و از بین بردن ارگانیسم های میکروبی در لوله های آزمایشگاهی سوای ایجاد آسیب محسوسی امی گردد . 

• Hippocrates بابا دانش پزشکی امروزی , تیتر نمود که نقره خاصیت التیامی مفید و ضد بیماری داراست . گونه های متفاوت مواد مرکب حاوی نقره جامد برای معالجه اشکال بیماریها استفاده میگردد و لیکن مطالعات بالینی هنوز یک استفاده درمانی برای نقره به طور یک آنتی بیوتیک را ثابت می نماید . مواد مرکب حاوی نقره در بهبود سوختگی ها مورد استفاده دارااست . بنابر عقیده دکتر روبرت اوبکرRobert o . Backer , مواد مرکب حاوی نقره سبب التیام استخوانها نیز می شود . نقره با مس به طور یک برهان استفاده می شود که جلبک های جان دار در استخرهای شنا در ایالات متحده به وسیله الکترولیز بیرون میکند . مس بر ضد یک جلبک فعالیت می کند در حالی که نقره بر ضد یک باکتری فعالیت می کند که عمدتاً ناشی از فعالیت نقره در جذب اکسیژن است که منجر می شود که در تماس با باکتری , اکسید می شود . بیشتر استخرهای شنا نقره ناشی از مشکلات آلودگی را استفاده نمی کنند و آنان به جای آن از کلوئیدهای مس ـ روی استفاده می کنند . 


علامت ها ناشی از آلودگی به عنصر : 

مسمومیت خراب و مزمن ترکیبات نقره در آدم بسیار کمتر از دیگر فلزات سنگینی نظیر جیوه , تانتالیم یا کادمیم است . این فرمان بیشتر بخاطر تبدیل سریع نقره به ترکیبات نامحلول است که بخصوص در تن بشر , کلرید نقره و آلبومینات نقره می باشند . میزان LD50 برای ترکیبات محلول نقره kg / mg 500 – 50 نقره است . تقریبا فقط ادله مسمومیت با نقره میزان دز بالای نقره بطور اتفاقی با مواد دارویی نقره دار است . خطر اکثر ترکیبات محلول در آب نیترات و فلورید نقره , تاثیر سوزانندگی و مسمومیت با فلورید است . 

تماس دراز بازه زمانی با ترکیبات نقره یا نقره فلزی پودر شده سبب ساز می شود تا این فلز جذب تن شود . در نتیجه , بد رنگی پوست و مخاط پیدایش می کند که هیچ تاثیر یا تولوژیکی ندارد , ولی موجب تیرگی پوست و لکه های چشمی و رنگی شدن پوست در معرض روشنایی می شود . این تاثیرات بازگشت ناپذیرند و نمی توان آنان را معالجه کرد . علاوه بر نهشته شدن نقره فلزی , امکان تشکیل سولفید نقره نیز موجود است . در شرایط بدرنگی پوستی و مخاطی خراب , فرد تا 20 گرم نقره را می تواند جذب کند , معمولا نقره از هوای تنفسی جذب تن می شود , اگرچه که دز زیادی داروهای نقره دار ( به عنوان مثال نقره کلوئیدی ) نیز می تواند موجب بدرنگی پوست و مخاط شود . افرادی که دست اندرکار تولید نیترات نقره و فرآیندهای نقره کاری می باشند , در معرض بیشترین خطر قرار دارا هستند . 

اندازه MAK برای نقره عنصری و ترکیبات محلول نقره برابر با m3 /mg 01/0 نقره است . این میزان تعیین شده بیشتر بخاطر جلوگیری از پیدایش بدرنگی پوست و مخاط است و یک حد واقعی برای مسمومیت نیست . این حد برای آب آشامیدنی L / mg 05/0 است . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.