zivarallat

zivarallat

zivarallat

zivarallat

جواد محمدیان، یک عدد از کسانی می باشد که

رتبه ۲ و ۳ است یا این که پوشاک و کیف و کفشی که عرضه مینمایند پیشنهاد از چین هست و کیفیت مضاعف پایینی دارا هستند . از کیفیت پوشاک این مجتمع می‌گذریم و سری می‌زنیم به فروشگاهی با برندی از اسپانیا در بلوار میرداماد . فروشگاهی که بیشتر مواقع سال تخفیف وسوسه‌ کننده‌ای داراست . لابه لای محصولاتش جنس‌های چینی نیز میفروشد . خبری نیز از پوشاک اسپانیایی نمیباشد ولی مدام خداوند سرشان نا مرتب می‌باشد . 

انگار مردمان همان نام فروشگاه مارک برای‌شان کفایت می‌کند! 

جواد محمدیان، یک عدد از کسانی می باشد که سال‌هاست در صنف پوشاک فعالیت دارد . او در رابطه فروش پوشاک چینی در بازار کشور‌ایران می‌گوید: «خیلی وقت میباشد که چینی‌ها بازار کشورمان را قبضه کرده‌اند . از زمانی که تحریم شدیم خیلی از کالاها از پاراگراف پوشاک و کیف و کفش چینی به‌صورت قاچاق وارد شد و نزدیک به ۸۰ – ۷۰ درصد بازار داخلی را از چنگ ما درآورد . خب منسوجات چینی به ‌خاطر طراحی‌های دیدنی و از سویی ارزان‌تر بودن نسبت به منسوجات سایر کشورها از پاراگراف کشورمان با استقبال روبه‌رو شد . این اجناس برای مغازه‌داران و فروشگاه‌داران نتیجه بالایی داراست و مشتری‌ها نیز پول کمتری نسبت به مال اروپایی و ترکیه‌ای میپردازند .» 





داود محبی، یکی دیگر از فعالان این حوزه که دل پری از قاچاق پوشاک دارد در این باره می‌گوید: «ضربه‌ای را که کالای چینی قاچاق به اقتصادمان زده ‌است نمی شود به این راحتی جبران کرد . خیلی از صنوف یا ورشکسته شده‌اند یا این که در معرض ورشستگی قرار گرفته‌اند، نمونه‌اش صنعت پوشاک . اما در این مسیر برخی از سودجویان از این آب گل‌آلود ماهی می گیرند . یادم می‌آید ۴ سال پیش یک عدد ۱۰ هزار کت و شلوار دستی ۳۰ هزار تومان از چین وارد کرد آن نیز به‌طور قانونی، بعد همگی لباس‌ها را به یکی از مرزهای شمال‌غربی مرزوبوم فرستاد و تعدادی خیاط هم برای یک سری روز استخدام کرد تا مارک فلان مارک ترکیه‌ای را توی آستر کت و شلوارها چرخ نمایند . آن‌گاه مجدد کت و شلوارها را وارد بازار کرد و دستی ۳۰۰ هزار تومان فروخت . مردمان که نمی‌توانند حدس بزنند این کت شلوار قلابی است و به برند اعتماد میکنند . متأسفانه درد یک عدد دو عدد نمی‌باشد که برایش دارویی پیچید .» 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.